2021-09-25 až 29 Berchtesgaden

Povedly se odložené Alpy z roku 2020, tentokrát nám to koronáč a ani počasí nezhatili. Jedná část výpravy se sešla u Vaška už v pátek, měli ochutnávku single malt whisky. S Liberečáky se pak potkali na pumpě u Benešova a vyrazili dvěma auty směr Königsse. Osádky se, krom řidičů, po cestě zdárně ladily piváky. V Königsse jsme postavili v kempu stanový tábor a vyrazili na výlet na Grünstein, dokud byly parádní výhledy do údoli, na jezero a i na to co nás čeká. Prostě aklimatizačka. Večer jsme postáli u aut, Maky spustil koncert a spát se šlo v očekávání toho, co nám nasleduje. Nedělní ráno nás čekal start. Vše, krom mokrých stanů, ukazovalo na hezký den. Vyrazili jsme do přístavu k jezeru, odkud nás dopravila loďka na start trasy v St. Bartholomä. Na lodi jsme trochu působili pozdvižení, hlavně s našími přiručními zavazadly, šli jsme totiž po chatách "na lehko". Loďvedoucí chtěl zajistit průchod kolem sedadel, což nešlo. Mysleli jsme, že kvůli bezpečnosti, ale jak nám hrál na trubku, aby demonstroval ozvěnu a následně poslal klobouk, tak jsme pochopili proč. A už, po pivku, vyrážíme k dnešnímu cíli, a to na chatu Kärlingerhaus. Cestou kolem jezera, vodopádu a následně spoustou serpentín se dostáváme až do sedla nad chatou, a pak k ní. Máme dost času, dáváme pivko a několik z nás si ještě dává výlet na Feltkogel s výhledy na jezero. Večer končíme hezky venku u stolu, plní dojmů a... Noc nám celou propršelo a tak ráno vycházíme z chaty v obavách co dál. Ještě mrholilo a to morálce moc nepřidalo. Došlo teda na zvažování, zda to dáme po delší trase přes sedla, nebo jen úbočim nad jezerem. Hlasování bylo 5 ku 5 a tak to vypadá, že se rozdělíme. Jen co nahodíme bágly, je vidět, že by se Pakr nechal přesvědčit pro trasu přes hory a taky že jo. No a na ten popud se přidají i další členové a jdeme nakonec všichni. Za to se nám odměnilo počasí a bylo celý den docela hezky. Cesta měla dvě části. Výstup, který byl fyzicky náročný a pak sestup, který byl mazec. Vyžadoval neustálou pozornost a opatrnost. Rozekláte kameny byly vystřídány vším, co klouzalo. Např. posledních 2,8 km jsme šli 2 hodiny, i rozcestníky to tak měly. Některým z nás dokonce došla zásoba sprostých slov. Za ryku jelenů a se stmíváním jsme dorazili na Wasseralm. Bylo tak hezky, že se dalo sedět venku. Makyho koncert byl smíchán s rykem jelenů v říji. Jeleni s laněmi byli vidět pouhým okem, ale ještě líp infračerveným dalekohledem. Celou noc byli u chaty, cesta na záchod byla zážitkem. Ráno jsme viděli vrtulník, který přiletěl pro klučinu s výronem kotníku a šli dál. První část byla docela náročný na psychiku, traverz a sestup po chodníku nad jezerem, dolu dírá. Pak následoval výstup do sedla, ten byl jen fyzicky náročný. Odměnou pak bylo jezero Seeleinsee, obídek na sluníčku u něj. A po něm zas náročný sestup, vše klouže a to máme štěstí, že neprší. Na jeho konci pak nádherné louky se salaší, kde si dáváme pivka a moc se nám tu libí. No a za odměnu pak stoupáme až do tmy na chatu Carl-von-Stahl-Haus. Chata nádherná, výborné jídlo a velmi komunikativní obsluha. I na spaní jsme měli pokoje s pryčnami, kde bylo místa na rozdávání. Noc opět prší, ale déšť tentokrát neustál ani ráno. Jsme moc rádi, že nás už čeká jen hodina na lanovku. Pouze doufáme, že ve všední den a v tom počasí pojede. Proto se rozhodujeme, zda nejít delší trasu do mezistanice. Ale rozhodujeme se pro vrcholovou stanici, je to kratší. Pod ní slyšíme slastný zvuk jedoucí lanovky. Šup dolů, kolena nám děkují. Zpět jedeme celou dobu v dešti. Loučíme se na obědě v Dolním Dvořišti. Opět parádní výlet. Zvláštní poděkování patří Surimu za naplánování čundru a zajištění chat. A pak řidičům Vaškovi a Oldovi, že nás bezpečně dovezli tam a zpět a během cesty se o nás hezky starali. Dle mapy.cz cca 45 km, nastoupáno 4200 m výškových, zklesáno 3040 m.